Social Innovation Relay
Sunteţi pregătiţi pentru o provocare globală?
Echipa Junior Achievement România vă poate ajuta să vă înscrieţi pe lista promotorilor inovării sociale din România!
Cum vă puteţi implica?
Social Innovation Relay este un concurs online pentru echipe de elevi de liceu (15-19 ani), oferindu-le şansă unică de a propune soluţii ingenioase la probleme sociale reale şi de a dezvolta concepte inovatoare, care pot avea un impact social semnificativ.
Dacă echipa ta se califica în finală, vei avea ocazia de a colabora cu consultanţi voluntari HP pentru a propune cea mai bună soluţie – soluţia care ar putea câştiga chiar şi finală globală!
Cum vă puteţi înscrie?
Pentru înscriere, înregistrează-te alături de colegii tăi aici până pe 15 februarie 2012. Consultaţi detalii despre eligibilitate aici.
Premiile sunt la fel de atractive precum tema competiţiei, elevii care câştigă finala naţională având ocazia să câştige premii HP şi să concureze în finală globală cu echipe din alte 13 ţări de pe 4 continente.
Detalii pentru România: andreea.jaromania@yahoo.com
R O M Â N I A
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ ANTIDROG
Regulament de desfăşurare a Concursului Naţional
„Mesajul meu antidrog”
ed. a IX – a 2012
Concursul se desfăşoară sub motto-ul „Colorează-ţi viaţa altfel…fără droguri ” pe următoarele secţiuni:
- Pagină web
- Film de scurt metraj, fotografie digitală, spot
- Eseu literar
- Arte vizuale
- Sport
I. Secţiunea - Pagina de web
Condiţii de participare: concursul se desfăşoară pentru elevii claselor IX –XII ;
Tematici sugerate: prezentarea unei instituţii publice sau ONG cu atribuţii şi activitate în domeniul luptei antidrog. Elevii pot să creeze virtual site-ul/blog-ul unei agenţii antidrog a elevilor sau al unei organizaţii non-guvernamentale a elevilor, cu specific antidrog.
Principii generale:
- Textele trebuie să fie clare, orientate către direcţiile indicate, organizate de aşa natură încât să ajute utilizatorul să găsească informaţia de care are nevoie cât mai repede în cadrul unei pagini. De asemenea, imaginile utilizate vor ajuta la scoaterea în evidenţă a ideilor subliniate de către text şi nu vor fi sub incidenţa legii de copyright.
- Structura site-ului trebuie sa fie după principiul "3 click away", din orice pagină utilizatorul trebuie să ajungă la următoarea pagină dorită de el folosind maxim 3 link-uri. Sistemul de navigare, prin meniuri şi link-uri, trebuie să aibă o structură cât mai lizibilă şi bazată pe utilitate.
- Imaginile folosite vor fi proporţionale cu dimensiunea elementului din site din care fac parte şi vor fi prelucrate pentru a asigura un raport calitate-dimensiune optimizat pentru viteza medie a conexiunilor internet din România.
- Pagina trebuie să transmită informaţii pozitive cu valoare educativă.
- Nu trebuie să conţină elemente agresive (cap de mort, cruci, schelete, seringi,etc.)
- Să promoveze alternativa la consumul de droguri (ex.: vrei adrenalină, fă sport).
- Să conţină elemente de identificare a persoanei care a făcut lucrarea şi a coordonatorului acestuia.
Principiile de realizare:
§ simplitate - pagina sa fie simplă, având informaţiile esenţiale despre instituţie, grupate în zone distincte, clar delimitate prin culori sau elemente grafice. Pagina trebuie să poată fi afişată rapid fiind realizată cu mijloace tehnice larg disponibile, fiind evitate facilitaţi obscure sau implicite ale limbajelor de programare, utilitare sau add-on-uri exotice;
§ explicitate - pagina trebuie să prezinte utilizatorului toate informaţiile de identificare ale instituţiei, activitatea acesteia şi obiectivele de termen lung. Codul paginii trebuie să fie clar documentat, prezentând indicaţii pentru o viitoare dezvoltare. Codul realizat trebuie să poată fi citit în mod logic de la început spre sfârşit, fiind evitate revenirile sau salturile la detalii spre / înspre sfârşitul programului;
§ economia de mijloace - aceasta include obiectivele logice şi vizuale ale paginii. Elementele de cel mai mare interes trebuie să fie cel mai mult explicitate;
§ aspectul grafic şi codul paginii - cât mai aproape de standardele şi bunele practici ale organizaţiei beneficiare. Acolo unde aceasta are deja un stil de prezentare în media, prin care îşi personalizează materialele scrise, pagina de web realizată trebuie să respecte cel puţin următoarele elemente de stil:
- semnele grafice de identificare (logo) ale organizaţiei;
- setul de caractere utilizat în personalizarea materialele scrise, formă, stil, dimensiunea caracterelor;
- coloristică menită să întărească mesajul organizaţiei.
§ funcţionalitate - pagina trebuie să conţină un set de butoane, legături, menu-uri care să permită accesul la alte pagini, cu tematică de detaliu, la paginile de web relevante ale autorităţilor din domeniu, ale altor organizaţii cu obiective similare în domeniu.
Principii de evaluare:
§ mesajul pozitiv al paginii;
§ aspect general, impresia de ansamblu, estetica paginii, modul în care a fost personalizată pagina prin elemente grafice, tematica de culori şi alte elemente de recunoaştere rapidă;
§ coerenţa şi claritatea în expunerea mesajului organizaţiei beneficiare;
§ modul de realizare tehnic - claritatea codului sursă, comentariile clare în textul programului, firul logic al realizării, documentaţia de realizare şi de utilizare.
II. Secţiunea Film, spot şi fotografie digitală antidrog
Tema secţiunii: „Colorează-ţi viaţa altfel…fără droguri ”
Condiţii de participare: concursul se desfăşoară pe două grupe de participanţi – elevi de gimnaziu şi elevi de liceu
Condiţii tehnice:
· Film: sunt acceptate numai producţii de scurt metraj cu durata de 10-15 min, circumscrise temei secţiunii;
§ Filmele sunt creaţii originale, iar autorii sunt prezentaţi pe generic.
§ Nu se acceptă producţii care induc un mesaj verbal sau video violent
· Spot: sunt acceptate numai spoturi video originale, cu durata de 30-60 sec, circumscrise temei.
· Producţiile de film şi spot vor fi prezentate juriului pe CD sau DVD, inscripţionate cu numele producţiei, autorul, unitatea şcolară şi judeţul de provenienţă.
· Fotografie digitală: vor fi prezentate numai lucrări originale, circumscrise temei. Lucrările au fost prezentate pe CD sau DVD, inscripţionate cu numele producţie, autorul, unitatea şcolară şi judeţul de provenienţă. Lucrările se vor prezentata în format digital şi pe suport de hârtie cu dimensiunea 13x18 cm.
· La faza naţională vor fi promovate numai lucrările care au obţinut locul I pe fiecare secţiune şi grupă de vârstă.
III. ESEU LITERAR:
- tema secţiunii: „Colorează-ţi viaţa altfel…fără droguri ”
- condiţii de participare:
o lucrările nu trebuie să depăşească 2 pagini, la 1,5 rânduri, cu caracter de 12, pe suport de hârtie şi electronic (CD);
o în evaluarea lucrărilor să se aibă în vedere următoarele criterii:
§ încadrarea în cerinţe (tematică şi dimensiuni);
§ promovarea mesajelor pozitive;
§ originalitatea mesajului şi subiectului ales;
§ acurateţea stilului, claritatea limbajului;
§ lucrările elaborate de participanţii aparţinând minorităţilor vor fi în limba maternă; etc.
o la faza naţională se vor promova numai lucrările care au obţinut locul I pe fiecare grupă de vârstă (locul I la gimnaziu şi locul I la liceu)
IV. ARTE VIZUALE:
Tema : „Colorează-ţi viaţa altfel…fără droguri ”
Secţiuni:
- grafică – tuş, creion graffitti, pix; format A3;
- poster – marker; format A3;
- pictură – acuarelă, tempera, guaşe, acrylic şi tehnică mixtă; format A3;
- sigla ANA
Participanţi – elevi din :
- învăţământul gimnazial – clasele V – VIII ;
- învăţământul liceal – clasele IX – XII .
Etape :
- etapa pe şcoală;
- etapa pe judeţ;
- etapa naţională.
La etapa judeţeană vor participa câştigătorii etapei pe şcoală (locul I), iar la etapa naţională câştigătorii locului I ai fazei judeţene.
În lucrările ce se vor realiza de către participanţi se vor promova mesaje pozitive evitându-se pe cât posibil cruci, seringi, cranii, moartea cu coasa, etc.
Indicativi calitativi:
- calitatea operelor/lucrărilor rezultate atât ca şi conţinut, dar şi ca mod de expunere artistică;
- originalitatea producţiilor;
- aprecieri în media.
V. ACTIVITĂŢI SPORTIVE (numai în faza locală şi judeţeană)
Discipline sportive :
- baschet – băieţi şi fete;
- fotbal – băieţi;
- handbal – băieţi şi fete;
- şah – băieţi şi fete;
- ciclism – băieţi şi fete;
- maraton, semifond – băieţi şi fete;
- volei – băieţi şi fete.
Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Iaşi în parteneriat cu scolile si cu Direcţia Judeţeană pentru Tineret şi Sport Iaşi, va organiza şi desfăşura în limita posibilităţilor competiţii sportive şcolare pe diferite ramuri sportive. Sunt incurajate actiunile sportive in scoli si licee.
Participanţii se pot înscrie şi transmite lucrările pentru concurs în perioada 1 Martie -25 Aprilie 2012 pe baza unui formular disponibil pe site-ul Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Iasi: www.antidrogiasi.ro
Acesta va fi transmis :
· prin e-mail la adresa cpecaiasi@gmail.com,
· prin fax la nr. de tel. 0232 217 999, sau
· direct la sediul Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog, situat în Iaşi, Str. M. Costăchescu, Nr. 1.
In cazul inscrierilor la secţiunea pagină web, participanţii vor transmite către Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Iaşi pe suport electronic (e-mail, mini disc, CD, DVD) pagina web cu tematică antidrog, însoţită de textul sursă al paginii, pentru una din cele trei subsecţiuni ale concursului (cu specificaţia pentru care secţiune doreşte să se înscrie).
Lucrările prezentate vor fi realizate individual de către o singură persoană (în cazul în care se va lucra în echipă va fi premiată o singură persoană).
Pentru informaţii suplimentare, persoană de contact :
Irina Hazincop, telefon 0232-217999 sau 0748–882 417, e-mail: cpecaiasi@gmail.com.
greu si asta
RăspundețiȘtergere