Portofoliul elevului
include rezultatele relevante, obţinute prin metode şi tehnici de evaluare
(probe scrise, verificări orale, probe practice, autoevaluare, proiect,
observarea sistematică a comportamentului etc.) sau prin activităţi
extracurriculare.
Elevul are libertatea de a cuprinde în portofoliu
materialele pe care le consideră necesare sau care îl reprezintă cel mai bine.
Portofoliul reprezintă “cartea de vizită” a elevului, prin
care profesorul poate să-I urmărească progresul– în plan cognitiv, atitudinal şi
comportamental – la o anumită disciplină, de-a lungul unui interval de mai lung
de timp (un semestru sau un an şcolar).
Reprezintă un pact între elev şi profesorul care trebuie să-l
ajute pe elev să se autoevalueze.
Profesorul discută cu elevul despre ce trebuie să stie şi ce trebuie să facă acesta de-a lungul procesului de învăţare.
Profesorul discută cu elevul despre ce trebuie să stie şi ce trebuie să facă acesta de-a lungul procesului de învăţare.
La începutul demersului educativ se realizeaza un diagnostic
in concordanta cu stilul de invatare a acestuia asupra necesităţilor elevului
de învăţare pentru a stabili obiectivele şi criteriile de evaluare.
Diagnosticul
este făcut de profesor şi este discutat cu elevul implicat în evaluare.
Ce contine un
portofoliu?
Portofoliul
cuprinde:
1.
lista
conţinutului acestuia, (sumarul, care include titlul fiecarei lucrări/fişe,etc.
şi numărul paginii la care se găseşte);
2.
rezumate;
3.
eseuri;
4.
articole,
referate, comunicări;
5.
fişe
individuale de studiu;
6.
proiecte
şi experimente;
7.
temele
de zi de zi
8.
probleme
rezolvate;
9.
rapoarte
scrise – de realizare a proiectelor;
10.
teste
şi lucrări semestriale;
11.
chestionare
de atitudini;
12.
înregistrări,
fotografii care reflectă activitatea desfăşurată de elev individual sau împreună
cu colegii săi;
13.
observaţii
pe baza unor ghiduri de observaţii;
14.
reflecţiile proprii ale elevului asupra
a ceea ce lucrează;
15.
autoevaluări scrise de elev sau de
membrii grupului interviuri de evaluare;
16.
alte
materiale, contribuţii la activităţi care reflectă participarea
elevului/grupului la derularea şi soluţionarea temei date;
17.
viitoare
obiective pornind de la realizările curente ale elevului/grupului, pe baza
intereselor şi a progreselor înregistrate;
18.
comentarii
suplimentare şi evaluări ale profesorului, ale altor grupuri de învăţare şi/sau
ale altor părţi interesate, de exemplu părinţii;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Prezentul blog pune la dispozitia utilizatorilor link-uri care conduc catre documente/ pagini web apartinand unor terte persoane fizice sau juridice.
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.