Portofoliul elevului

Portofoliul elevului include rezultatele relevante, obţinute prin metode şi tehnici de evaluare (probe scrise, verificări orale, probe practice, autoevaluare, proiect, observarea sistematică a comportamentului etc.) sau prin activităţi extracurriculare.
Elevul are libertatea de a cuprinde în portofoliu materialele pe care le consideră necesare sau care îl reprezintă cel mai bine.
Portofoliul reprezintă “cartea de vizită” a elevului, prin care profesorul poate să-I urmărească progresul– în plan cognitiv, atitudinal şi comportamental – la o anumită disciplină, de-a lungul unui interval de mai lung de timp (un semestru sau un an şcolar).
Reprezintă un pact între elev şi profesorul care trebuie să-l ajute pe elev să se autoevalueze. 
Profesorul discută cu elevul despre ce trebuie să stie şi ce trebuie să facă acesta de-a lungul procesului de învăţare.
La începutul demersului educativ se realizeaza un diagnostic in concordanta cu stilul de invatare a acestuia asupra necesităţilor elevului de învăţare pentru a stabili obiectivele şi criteriile de evaluare.
Diagnosticul este făcut de profesor şi este discutat cu elevul implicat în evaluare.


Ce contine un portofoliu?
Portofoliul cuprinde:
1.      lista conţinutului acestuia, (sumarul, care include titlul fiecarei lucrări/fişe,etc. şi numărul paginii la care se găseşte);
2.      rezumate;
3.      eseuri;
4.      articole, referate, comunicări;
5.      fişe individuale de studiu;
6.      proiecte şi experimente;
7.      temele de zi de zi
8.      probleme rezolvate;
9.      rapoarte scrise – de realizare a proiectelor;
10.  teste şi lucrări semestriale;
11.  chestionare de atitudini;
12.  înregistrări, fotografii care reflectă activitatea desfăşurată de elev individual sau împreună cu colegii săi;
13.  observaţii pe baza unor ghiduri de observaţii;
14.   reflecţiile proprii ale elevului asupra a ceea ce lucrează;
15.   autoevaluări scrise de elev sau de membrii grupului interviuri de evaluare;
16.  alte materiale, contribuţii la activităţi care reflectă participarea elevului/grupului la derularea şi soluţionarea temei date;
17.  viitoare obiective pornind de la realizările curente ale elevului/grupului, pe baza intereselor şi a progreselor înregistrate;

18.  comentarii suplimentare şi evaluări ale profesorului, ale altor grupuri de învăţare şi/sau ale altor părţi interesate, de exemplu părinţii;

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Prezentul blog pune la dispozitia utilizatorilor link-uri care conduc catre documente/ pagini web apartinand unor terte persoane fizice sau juridice.

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.