Sarcina de lucru:
Stimati elevi ,
Va rog sa consultati site-ul firmelor de exercitiu http://www.roct.ro pentru a studia pasii pe care trebuie sa ii urmariti in vederea infiintarii unei firme.
Înfiinţarea unei firme
Începând cu acest an școlar înregistrarea firmelor de exercițiu şi a întreprinderilor simulate în baza de date a Centralei ROCT se va face ONLINE.
Pașii ce trebuie urmați pentru înregistrarea unei firme de exercițiu sunt prezentați mai jos:
1. Rezervarea denumirii firmei de exerciţiu
Înainte de alegerea unei denumiri este indicat să consultaţi secţiunea Reţeaua FE pentru a verifica disponibilitatea denumirii firmei de exerciţiu. Denumirea unei firme de exerciţiu poate conţine cuvinte sau expresii ce se regăsesc în denumirea unei alte firme de exerciţiu, dar nu poate fi identică.
Urmează completarea documentului Cerere de rezervare denumire, în care se înscriu 3 denumiri în ordinea preferinţelor. Reprezentanţii firmei de exerciţiu ce urmează a fi înfiinţată vor trimite documentul completat, prin email, la adresa rezervare.denumire arond roct.ro.
2. Înregistrarea firmei de exerciţiu pe platforma roct.ro
Utilizarea platformei roct.ro necesită crearea unui cont pentru noua firmă de exerciţiu, cont ce va fi folosit ulterior pentru înregistrarea tranzacţiilor, comunicarea cu celelalte firme, descărcarea documentelor necesare în colaborarea cu celelalte firme şi alte activităţi specifice.
Paşii pentru înregistrarea firmei pe roct.ro sunt următorii:
- Reprezentanţii firmei de exerciţiu accesează în browser adresa www.roct.ro
- În partea superioară a paginii se apasă link-ul “Cont nou”.
- În noua pagină afişată se bifează opţiunea “Firmă de exerciţiu”. Este afişat formularul de înregistrare
- În pagina formularului de înregistrare se completează câmpurile astfel:
- Denumirea: denumirea unică a firmei precedată de FE pentru firme de exerciţiu sau IS pentru întreprinderi simulate şi urmată de abrevierea formei de organizare (SRL sau SA)
- Email: email-ul oficial al firmei de exerciţiu (reprezintă şi numele de utilizator pentru autentificare pe site)
- Parola: parola pentru autentificare pe site
- Repetă parola: confirmarea parolei
- CAEN: codul şi denumirea obiectului (obiectelor) de activitate
- Judeţ: judeţul în care este localizată unitatea de învăţământ
- Oraş: oraşul în care este localizată unitatea de învăţământ
- Scoală: unitatea de învăţământ. Adresa unităţii de învăţământ se completează automat.
- Telefon: telefonul unităţii de învăţământ
- Fax: faxul unităţii de învăţământ
- Website: site-ul firmei de exerciţiu
- Capital social: capitalul social de pornire
- Părţi sociale/acţiuni: numărul de părţi sociale/acţiuni
- Profesor coordonator: profesorul coordonator al firmei de exerciţiu
- Email: email-ul profesorului coordonator
- Telefon: telefonul profesorului coordonator
- Asociat si administrator: administratorul firmei
- Asociat: asociatul/asociaţii firmei
- După completarea datelor în formular utilizatorul apasă butonul “Adaugă firmă”.
În acest moment datele din formularul de înregistrare sunt transmise către centrala ROCT, firma fiind înregistrată în sistem cu starea “Inactivă”.
3. Completarea documentelor necesare pentru validarea firmei
Pentru ca noua firmă de exerciţiu să devină activă atât pe platforma roct.ro cât şi în programul Firma de exerciţiu, este necesară completarea documentelor de mai jos, verificarea acestora împreună cu profesorul coordonator şi transmiterea lor, scanate și prin email, la adresa firma.de.exercitiu arond roct.ro. Formularele pot fi descărcate din secţiunile Firme de exerciţiu – Documente şi respectiv Întreprinderi simulate – Documente.
- Cerere rezervare denumire
- Formular de înregistrare în baza de date FE
- Act constitutiv FE
- Cerere de eliberare a cazierului fiscal FE
- Cerere autorizare a funcţionării FE
- Contract de închiriere FE
- Declaraţie privind autorizarea funcţionării FE
- Declaraţie FE
- Formular pentru deschidere de cont FE
- Specimen de semnaturi FE
4. Validarea firmei şi primirea documentelor oficiale ale firmei de exerciţiu
Pe baza documentelor transmise de către firma de exerciţiu, ROCT eliberează documente ce vor fi transmise acesteia. Din acest moment firma începe să funcţioneze alături de celelalte firme, având posibilitatea să realizeze tranzacţii virtuale şi să participe la târguri naţionale şi internaţionale desfăşurate în România sau în alte ţări.
Documentele eliberate de către ROCT sunt:
- Certificat de înregistrare (document opozabil terţilor);
- Explicaţii simbolizare: Certificat de înregistrare;
- Certificat constatator;
- Chitanţa pentru taxa rezervare denumire;
- Chitanţa pentru cheltuieli de constituire;
- Cazier fiscal.
Postare foarte folositoare.
RăspundețiȘtergerePostarea ne este folositore,importanta si ne ajuta mult
RăspundețiȘtergereVa multumim pt informatii.
RăspundețiȘtergereDa, foarte folositoare dar acum sa primim si documentele de la ROCT,oare cat dureaza?
RăspundețiȘtergere